Przed otwarciem Gabinetu rekomendujemy weryfikację planów higieny obowiązujących dotychczas w naszych Gabinetach, schematów utrzymania czystości oraz wszystkich procedur higienicznych:

  • postępowania z brudną bielizną

  • postępowania z obuwiem

  • dezynfekcji trudnodostępnych miejsc

  • dezynfekcji twardych powierzchni zmywalnych

  • sprzątania pomieszczeń sanitarnych

Rekomendujemy wzmożenie procedur sanitarnych!

Krok 1 – wywiad i kwalifikacja do zabiegu

Telefoniczna weryfikacja zdrowia pacjentów podczas umawiania wizyty wykluczająca kontakty pacjenta z możliwymi osobami zakażonymi coronawirusem w ciągu ostatnich 14 dni:

Czy w okresie ostatnich 14 dni miał(a) Pan(i) kontakt z osobą:

u której potwierdzono zakażenie SARS CoV-2?

u której podejrzewano zakażenie SARS CoV-2?

która jest w trakcie kwarantanny?

która jest cudzoziemcem i nastąpił bliski kontakt w odległości mniejszej niż 2 metry przez dłuższy czas niż 15 min, np. rozmowa , przejazd?

Czy w okresie ostatnich 14 dni wystąpiły u Pana(i) objawy?

Gorączka powyżej 38C

Kaszel

Uczucie duszności – trudności w oddychaniu

katar, ból gardła, bóle stawowo-mięśniowe, osłabienie

biegunka

Krok 2 – zalecenia przed wizytą

W sytuacji, gdy wywiad epidemiologiczny w kierunku choroby COVID-19 jest ujemny, potwierdzamy wizytę w gabinecie i informujemy, aby pacjent przybył do gabinetu sam.

Informujemy również o konieczności podpisania ankiety przeprowadzonej telefonicznie oraz o zasadach obowiązujących w gabinecie podczas procedury przyjmowania pacjenta.

Podczas umawiania pacjentów na wizytę należy wydłużyć maksymalnie odstęp między pacjentami do takiego czasu, aby nie mieli oni możliwości spotkać się w poczekalni.

Między wizytami należy zabezpieczyć czas na dezynfekcję powierzchni w gabinecie oraz na odkażanie pomieszczeń.

Krok 3 – bezpieczna wizyta

Przy wejściu do kliniki przeprowadzamy pomiar termometrem bezdotykowym, a wynik spisujemy, prosząc o podpis pacjenta.

Prosimy pacjenta o odkażenie rąk (środek odkażający powinien znajdować się bezpośrednio przy wejściu wraz z instrukcją użycia – polecany bezdotykowy dozownik środka odkażającego).

Staramy się maksymalnie zminimalizować ilość personelu do najbardziej niezbędnych osób, które muszą brać udział w zabiegach. Dodatkowo przy codziennym podpisywaniu listy obecności pracowników, prosimy nasz personel o pomiar temperatury i podpis.

Uzgodnijmy z pacjentem zasady komunikacji zanim usiądzie na fotelu zabiegowym:

„Od momentu gdy usiądzie Pan/Pani na fotelu zabiegowym dystans między nami będzie niewielki zatem od tego momentu nie rozmawiamy”

„Ja podczas zabiegu będę się czasem odzywać np. prosząc o wykonanie pewnych czynności, proszę jednak samemu nie mówić”

„Oczywiście powinien Pan/Pani od razu zgłaszać wszystkie niepokojące doznania”

Jak tylko jest to możliwe stawajmy za pacjentem np. podczas demakijażu, dezynfekcji skóry, niektórych zabiegów, tamowania krwawienia, masażu itp.

Dbamy o możliwie największe bezpieczeństwo pacjenta i nasze wykonując szereg oczywistych dla nas czynności (częste mycie i dezynfekcja rąk, zabezpieczamy swoją twarz: maseczka, przyłbica, fartuchy i prześcieradła jednorazowe).

Zalecenia przygotowane dzięki konsultacjom z firmami BTL, CROMA Pharma, Galderma, Key&Med oraz dzięki sugestiom dr Krzysztofa Widerkiewicza, za co serdecznie dziękujemy.